Preview

Communicology

Advanced search

Structuring Values within the System-Activity Approach to the Analysis of Media Space

https://doi.org/10.21453/2311-3065-2019-7- 1-21-31

Abstract

The paper represents some issues related to the formation values of young people through the prism of media structures, in particular the media space, which is a system that arises in the process of communicative interaction of different social institutions. The authors prove that such youth actions as monstration allow people to integrate into the social environment or, on the contrary, contribute to the process of disintegration.

About the Authors

V. N. Buzin
The Ministry of Health of the Russian Federation
Russian Federation


A. I. Matusova
The Ministry of Health of the Russian Federation
Russian Federation


References

1. Бузин В.Н. (2012). Социальное управление российским медиапространством. Системнодеятельностный подход: монография/ В.Н.Бузин. М.: ЮНИТИ-ДАНА.

2. Ефанова Е.В., Матюсова А.И. (2018). Монстрация как форма общественно-политической активности современной молодёжи // Вестник Московского государственного областного университета (Электронный журнал). №2.

3. Кириллина Н.В. (2018). Право на город: репрезентация и воспроизведение данных в городской информационной среде // Коммуникология. Том 6. №2. С.116-123.

4. Ланге О. (1969). Целое и развитие в свете кибернетики / О. Ланге // Исследования по общей теории систем. М. С. 181-251.

5. Лефевр В.А. (1973). Конфликтующие структуры / В.А. Лефевр. М.: Советское радио.

6. Матюсова А.И. (2017). История возникновения российских монстраций // Russian political science. С. 87-93.

7. Парсонс Т. (2000). О структуре социального действия динамика / Т. Парсонс. М.: Академический проект.

8. Шарков Ф.И. (2016). Визуализация политического медиапространства // Полис. Политические исследования. № 5. С. 97-107.

9. Шарков Ф.И. (2017). Конвергенция элементов политического медиапространства//Полис. Политические исследования. 2017. №3. С. 135-143. DOI: 10.17976/jpps/2017.03.09.

10. Aoki P.M., et al. (2006). Media Spaces in the Mobile World, CSCW.

11. Beirne G., et al. (1994). Issues in Deploying the Technology for a Media Space Field Study, University of Toronto.

12. DeFleur M., Ball-Rokeach S. (1982). Theories of Mass Communication. Longman Publishing Group.

13. Mantei M., et al. (1991). Experiences in the Use of a Media Space, University of Toronto, Ontario.

14. Harrison S., ed. (2009). Media Space: 20+ Years of Mediated Life. London, Springer.

15. Stults R. (1986). Media Spaces (Technical report). Xerox PARC.

16. William Buxton (2005). Space-Function Integration and Ubiquitous Media, Toronto, Canada.


Review

For citations:


Buzin V.N., Matusova A.I. Structuring Values within the System-Activity Approach to the Analysis of Media Space. Communicology. 2019;7(1):15-20. (In Russ.) https://doi.org/10.21453/2311-3065-2019-7- 1-21-31

Views: 243


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-3065 (Print)
ISSN 2311-3332 (Online)