Social Networks as the Basis for the Formation of Public Communication Space
https://doi.org/10.21453/2311-3065-2019-7-4-32-40
Abstract
About the Author
F. I. SharkovRussian Federation
References
1. Андрамонова В.В. (2015). Социальные сети как объект социально-философского анализа гражданского общества // Приоритетные научные направления: от теории к практике. № 18. С. 114-118.
2. Казаков М.Ю., Кутырев В.А. (2013). Интернет как сетевая публичная сфера // Современные проблемы науки и образования. № 3. С.449.
3. Сергеева Ю. (2018a). Социальные сети в 2018 году: глобальное исследование (Опубликовано 20.03.2018а) // WebCanape [эл. ресурс]: https://www.web-canape.ru/business/socialnye-seti-v-2018-godu-globalnoe-issledovanie.
4. Сергеева Ю. (2018b). Интернет 2017-2018 в мире и в России: статистика и тренды (Опубликовано 14.02.2018-b) // WebCanape [эл. ресурс]: https://www.web-canape.ru/business/internet-2017-2018-v-mire-i-v-rossii-statistika-i-trendy/.
5. Benkler Y. (2006). The Wealth of Networks. New Haven: Yale University Press.
6. Castells M. (1996). The Rise of the Network Society: The Information Age: Economy, Society and Culture (Vol.1). Malden, MA: Blackwell.
7. Giddens A. (1991). Modernity and Self-identity: Self and Society in the Late Modern Age. Stanford, CA: Stanford University Press.
8. Graham M.W., Avery E., Park S. (2015). The role of social media in local government crisis communications. Public Relations Review. No. 41. Р.386-394.
9. Habermas J. (1992). Further Reflections on the Public Sphere. In: Habermas and the Public Sphere / ed. By Craig Calhoun. Cambridge, MA: MIT Press. P. 421-461.
10. Luhmann N. (1971). Politische Planung: Aufsätze zur Soziologie von Politik und Verwaltung. Opladen: Westdeutscher Verlag.
11. Luhmann N. (1990). The Autopoiesis of social systems. In: Luhmann N. Essays on self-reference. NewYork: Columbia University Press. P. 1-20.
12. Meyrowitz J. (1985). No Sense of Place: The Impact of Electronic Media on Social Behavior. New York: Oxford University Press.
13. Rojas H., Shah D.V. Friedland L. (2011). A communicative approach to social capital. Journal of Communication. No. 61 (4). P. 689-712.
Review
For citations:
Sharkov F.I. Social Networks as the Basis for the Formation of Public Communication Space. Communicology. 2019;7(4):32-40. (In Russ.) https://doi.org/10.21453/2311-3065-2019-7-4-32-40