Preview

Communicology

Advanced search

Diagnostics of the Feasibility of Application of Social Networks Potential to Organize the Space of Public Communication

https://doi.org/10.21453/2311-3065-2019-7-4-41-52

Abstract

For modern Russian society, the problem of involving citizens in the activities of authorities in solving socially significant problems is becoming increasingly urgent. This article is devoted to the issue of using social networks as a communication platform between the population and the authorities, which would allow citizens to show their social activity in solving local problems, the regional authorities - to establish an open dialogue with the public, with stakeholders. The results of the study among the population of the Kursk region as a median in the level of informatization and penetration of social networks showed that the main efforts in this regard should be aimed at popularizing bilateral communication, involving citizens in an open dialogue with the authorities. Established communication in social networks will allow authorities to more effectively influence public opinion, quickly solve urgent problems of citizens, which, in turn, will help increase the authority of the authorities in the eyes of the population and increase the level of trust in it, having received the opposite answer through public activity of the population

About the Authors

I. A. Salova
Kursk Academy of state and municipal service
Russian Federation


A. I. Alekseenko
Kursk Academy of state and municipal service
Russian Federation


References

1. Ветрова Е.Н. (2011). Политика информационной открытости власти как условие повышения эффективности государственного и муниципального управления // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. № 5-1 (11). С.47-50.

2. Губанов А.В., Зотов В.В. (2018). Взаимодействие органов местного самоуправления и структур гражданского общества в пространстве публичных коммуникаций // Роль местного самоуправления в развитии государства на современном этапе: Материалы III Международной научно-практич. конф. М.: Государственный университет управления. С. 52-55.

3. Зотов В.В., Губанов А.В. (2019). Формирование пространства публичных коммуникаций субъекта РФ в условиях превалирования социальных медиа // Общество: социология, психология, педагогика. № 3. С. 57-61.

4. Кастельс М. (2004). Галактика Интернет: Размышления об Интернете, бизнесе и обществе. Екатеринбург: У-Фактория.

5. Кулик А. Н. (2013). Governance 2.0: Эволюция модели государственного управления в эпоху интерактивного Интернета // Политическая наука. № 1. С. 12-27.

6. Муращенков С.В. (2016). Социальные сети как инструмент организации эффективной политической коммуникации гражданского общества и органов власти в современной России//Известия Тульского государственного университета. Гуманитарные науки. № 4. С. 35-40.

7. Петров С. И. (2014). Государственное управление и политические сети // Полис. Политические исследования. № 4. С. 181-190.

8. Преликова Е.А., Зотов В.В. (2017). Социальное доверие как основа системы социальных коммуникаций местного сообщества // Коммуникология. Т. 5. № 1. С. 121-133.

9. Рубанов В.А. (2014). Организационная коммуникация в системе «власть-население» // Организационная коммуникация: материалы междунар. науч.-практ. конф. Минск: Изд. центр БГУ. С. 120-123.

10. Фоменко Н.М. (2014). Применение информационно-коммуникационных технологий в системе публичного управления // Экономические и гуманитарные исследования регионов. № 5. С. 85-89.

11. Шарков Ф.И. (2014). Информационно-коммуникационная парадигма развития российской государственности // Коммуникология. Т.3. №1. С. 111-119.

12. Agostino D., Arnaboldi M. (2016). Measurement framework for assessing the contribution of social media to public engagement: An empirical analysis on Facebook. Public Management Review. No.18 (9). Р. 1289-1307.

13. Bonsón E., Royo S., Ratkai M. (2015). Citizens’ engagement on local governments’ Facebook sites. An empirical analysis: The impact of different media and content types in Western Europe. Government Information Quarterly. No. 32(1). Р. 52-62.

14. Diehl T., Weeks B.E., Gil de Zuniga H. (2016). Political persuasion on social media: Tracing direct and indirect effects of news use and social interaction. New Media & Society. No.18 (9), Р. 1875-1895.

15. Guillamón M.D., Ríos A.M., Gesuele B., Metallo C. (2016). Factors influencing social media use in local governments: The case of Italy and Spain. Government Information Quarterly. № 33(3). Р.460-471.

16. Pivovarova I.V., Kurashenko I.A. (2014). The study of the intercommunication problems of local authorities and the population. Life Science Journal. No.11. P. 526-529.


Review

For citations:


Salova I.A., Alekseenko A.I. Diagnostics of the Feasibility of Application of Social Networks Potential to Organize the Space of Public Communication. Communicology. 2019;7(4):41-52. (In Russ.) https://doi.org/10.21453/2311-3065-2019-7-4-41-52

Views: 151


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-3065 (Print)
ISSN 2311-3332 (Online)