Preview

Communicology

Advanced search

Expert vs Public Evaluation of Civil Servant Involving Social Media

https://doi.org/10.21453/2311-3065-2019-7-4-107-116

Abstract

In the framework of administrative reform, the effectiveness assessment carried out in the monitoring mode is an effective tool for improving the activities of state structures, that ultimately influences the quality of life of the citizens. When implementing the Decree of the President of the Russian Federation No. 601 in assessing the professional activities of civil servants, along with traditional assessment methods (certification and qualification exam), it is necessary to introduce technologies of public assessment through social networks. The use of the public assessment of civil servants as a component of the assessment of the results of their activities will ensure its objectivity and will help increase its effectiveness. Hence, to ensure the possibility of using social media to evaluate the performance of civil servants, the author grounds the necessity and suggests a system of performance indicators adapted to the public assessment, including the opinion of the representatives of the expert community. The correct organization of the expert community should facilitate objective assessment of the professionalism of officials. To provide it, the author suggests a mechanism for searching, attracting, selecting and training experts, so that their level of competence would allow to adequately evaluate the activities of public civil servants. This kind of work should be carried out on appropriate network platforms, based on special algorithms of the expert search system, which allow storing expert databases offering social network expert assessment tools, as well as expert knowledge analysis programs.

About the Author

Y. P. Knyazev
Administration of Kursk region
Russian Federation


References

1. Бабинцев В.П., Шаповал Ж.А. (2019). Общественная оценка как инструмент измерения результативности деятельности органов государственной власти, местного самоуправления, государственных и муниципальных служащих // Инноватика и экспертиза: научные труды. № 1 (26). С. 49-59.

2. Данелян Т.Я. (2015). Формальные методы экспертных оценок // Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. № 1. С. 183-187.

3. Зелинский С.Э. (2017). Механизмы общественной оценки деятельности государственных служащих // Проблемы управления (Минск). № 2 (64). С. 140-144.

4. Зотов В.В., Губанов А.В. (2017a). Оценка деятельности государственных и муниципальных служащих в социальных сетях как элемент комплексной оценки эффективности // Известия Юго-Западного государственного университета. Серия: Экономика. Социология. Менеджмент. Т. 7. № 1 (22). С. 148-156.

5. Зотов В.В., Губанов А.В. (2017b). Оценка деятельности государственных и муниципальных служащих на основе их самопрезентации в социальных сетях // Известия Юго-Западного государственного университета. Серия: Экономика. Социология. Менеджмент. Т. 7. № 2 (23). С. 174-181.

6. Решетникова Д.С. (2016). Факторы общественной оценки эффективности деятельности гражданских служащих при оказании государственных услуг // Вопросы государственного и муниципального управления. № 2. С. 131-164.

7. Розанова Н.Н. (2013). Общественная оценка деятельности государственных гражданских служащих как одно из направлений формирования позитивной репутации региональной власти // Век качества. 2013. № 1. С. 10-12.

8. Филатова И.И. (2014). Общественный контроль как вектор формирования и развития гражданского общества // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. № 4. С.12-18.

9. Шебураков И.Б. (2014). Разработка и внедрение ключевых показателей эффективности на региональном уровне // Государственная служба. № 5 (91). С. 85-90.

10. Chen X., Xiong X., Zhang M., Li W. (2016). Public authority control strategy for opinion evolution in social networks. Chaos: An Interdisciplinary Journal of Nonlinear Science. No.26 (8), P. 83-105.

11. Gubanov A.A., Zotov V.V., Anciferova I.V. (2017). Social network in the system of public administration of the russian federation. 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2017. Book 4, Vol. 1, Sofia. Bulgaria: STEF92 Technology Ltd. P. 245-252 (In Rus.)


Review

For citations:


Knyazev Y.P. Expert vs Public Evaluation of Civil Servant Involving Social Media. Communicology. 2019;7(4):107-116. (In Russ.) https://doi.org/10.21453/2311-3065-2019-7-4-107-116

Views: 192


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-3065 (Print)
ISSN 2311-3332 (Online)