Preview

Communicology

Advanced search

Possible Barriers for Communication

https://doi.org/10.21453/2311-3065-2020-8-2-91-107

Abstract

The famous American psychologist and philosopher Willie James claims that science has done many benefits to humanity because it erases or at least shifts the boundaries of understanding many social and natural phenomena, but it has done the least when it comes to overcoming the boundary between think of one and think of another. In fact, communicating with other people is a way for people to overcome the boundaries between themselves and others. Successful communication cannot take place if one person has control over the other or if there is no mutual respect and equality in the relationship itself. In the process of communication, participants encounter many factors that make communication difficult or unsuccessful, some related to the subjects of communication, others related to the climate in the organization, others due to lack of appropriate means of communication, and there are some, which are burdened by stereotypical prejudices, rigid opinions about individuals or situations, distorted notions, hostility to the interlocutor, lack of attention and interest on the part of the interlocutor, neglect of facts, incorrect choice of words - illogical expression. The wrong choice of communication strategies, as well as the habit created by man to draw conclusions based on inaccurate or superficial information are often an obstacle in communication

About the Author

V. S. Boykov
University of Nis
Russian Federation


References

1. Банкович М. (2013). Деловое общение ВТШСС. Крагуевац.

2. Бойков Д. (2013). Коммуникационные и медиа аспекты меньшинств в Республике Сербия, Студия К-Дизайн.

3. Борисова Л. (2017). Приоритет деловых коммуникаций: культура компании (успех = талант + культурные практики). М.: МФБУ, Ботевград.

4. Ганкуловская П. (2012). Коммуникативные навыки. Скопье.

5. Гоцева М. (2019). Виртуальные учебные эксперименты в педагогическом общении // Материалы международной научной конференции «Педагогическое общение: традиционное и цифровое».

6. Делетич С., Пейчич М. (2008). Деловое общение. Факультет электроники, Ниш.

7. Жатович А., Эльфич Э. (2015). Допущения эффективной коммуникации в организациях // Вызовы экономики. № 3. Международный университет Нови Пазар.

8. Зинченко В., Зусман В., Кирнос З. (2007). Межкультурная коммуникация. От системного подхода к синергетической парадигме. Мoсква.

9. Ицева Н., Мицески Т. (2018). Осознавање и управување со пречките во деловната комуникација // Универзитет ”Гоце Делчев”. Годишен зборник.

10. Кевин В., Бойков В., Бойков Д. (2019). Молчание в деловом общении. М.: МФБУ.Роббинс П.С., Коултер М. (2005). Менеджмент. Белград.

11. Тахир М. (2017). Межкультурная коммуникация - философия или бифуркация. Литера-турное обозрение, София.

12. Тер-Минасова С.Г. (2000). Язык и межкультурная коммуникация. Москва.

13. Тоцева Я. (2011). Межкультурное общение и межкультурная коммуникативная компетентность. В кн.: Бизнес-секретарь, №3.

14. Трамп Д. (2005). Дорога к успеху. София.Фокс С. (2007). Деловой этикет. С.: Издательство Алекс-Софт.

15. Хоган К. (2004). Эффективное общение. Мoсква.

16. Чудина-Обрадович и др. (1995). Миротворческий орден. Загреб.

17. Mistry K. et al. (2008). Using Six Sigma Methodology to Improve Handof f Communication in High Risk Patients. In: Advances in Patient Safety: New Directions and Alternative Approaches. Vol. 3. Performance and Tools. AHRO Publication, Rockville.


Review

For citations:


Boykov V.S. Possible Barriers for Communication. Communicology. 2020;8(2):91-107. (In Russ.) https://doi.org/10.21453/2311-3065-2020-8-2-91-107

Views: 168


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-3065 (Print)
ISSN 2311-3332 (Online)