Preview

Communicology

Advanced search

Practice-oriented Model in the Field of Training “Advertising and Public Relations” (42.03.01)

Abstract

The paper describes the practice-oriented model of training for bachelors and masters in the field of advertising and public relations, analyzes the new conditions for the transformation of training model, provides justification for the model of simulation training. The authors describe two models in simulation training, and consider the features of interaction of participants in the educational process in simulation training. This article is a logical continuation of the previous publication1, hence, it has appeared as a result of the authors’ experience of building a simulation model in this field of training.

About the Authors

O. A. Glushchenko
North-West Institute of Management of the Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
Russian Federation


N. V. Grishanin
North-West Institute of Management of the Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
Russian Federation


References

1. Айрапетов А.А. (2018). Особенности применения кейс-технологий в профессиональной подготовке бакалавров-лингвистов. Автореф. дис. канд. наук. Ставрополь. С. 3.

2. Булыгина Е.В. (2019). Лингвометодическая модель электронного тренажера для подготовки к сертификационному тестированию по РКИ (уровень В1). Автореф. дис. канд.наук. Мoсква. С. 14.

3. Косаговская И.И., Волчкова Е.В., Пак С.Г. (2014). Современные проблемы симуляционного обучения в медицине // Эпидемиология и инфекционные болезни. № 1. С. 51.

4. Маркович О.С. (2019). Методика применения кейс-технологии как средства обучения компьютерному моделированию будущих учителей информатики. Автореф. дис. канд. наук. Волгоград. С. 11.

5. Шехонин А.А., Тарлыков В.А., Харитонова О.В., Багаутдинова А.Ш., Джавлах Е.С. (2017).

6. Интерактивные технологии в образовательном процессе Университета ИТМО. Учебнометодическое пособие. СПб.: Университет ИТМО.


Review

For citations:


Glushchenko O.A., Grishanin N.V. Practice-oriented Model in the Field of Training “Advertising and Public Relations” (42.03.01). Communicology. 2020;8(3):73-93. (In Russ.)

Views: 180


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-3065 (Print)
ISSN 2311-3332 (Online)