Possible Ontologies of Public Opinion
https://doi.org/10.21453/2311-3065-2019-7-3-26-36
Abstract
About the Author
N. S. BabichRussian Federation
References
1. Бергер П., Лукман Т. (1995). Социальное конструирование реальности. М.: Московский философский фонд.
2. Блумер Г. (2017). Символический интеракционизм. М.: Элементарные формы.
3. Будон Р. (1998). Место беспорядка. Критика теорий социального изменения. М.: Аспект-Пресс.
4. Бурдье П. (1993). Социология политики. М.: Socio-Logos.
5. Витгенштейн Л. (1994). Философские работы. Ч. 1. М.: Гнозис.
6. Гумплович Л. (2010). Основы социологии. 2-е изд. М.: Либроком.
7. Ноэль-Нойман Э. (1996). Общественное мнение. Открытие спирали молчания. М.: Прогресс-Академия.
8. Сорокин П.А. (1920). Система социологии. Т. 1. Петроград: Колос.
9. Цаллер Д. (2004). Происхождение и природа общественного мнения. М: Институт фонда «Общественное мнение».
10. Archer M.S. (1995). Realist social theory: the morphogenetic approach. Cambridge: Cambridge University Press.
11. Basinger S.J., Lavine H. (2005). Ambivalence, information, and electoral choice // American Political Science Review. № 2. P. 169-184.
12. Bhaskar R. (2009). Scientific realism and human emancipation. London: Routledge.
13. Crespi I. (1997). Public opinion process. Mahwah: Lawrence Erlbaum.
14. Dahrendorf R. (1959). Class and class conflict in industrial society. Stanford: Stanford University Press.
15. Fodor J.A. (1983). The modularity of mind. Cambridge, Mass.: MIT Press.
16. Kincaid H. (2015). Open empirical and methodological issues in the individualism-holism debate // Philosophy of Science. № 5. P. 1127-1138.
17. Krosnick J.A., Holbrook A.L., Berent M.K., Carson R.T., Hanemann M.W., Kopp R.J., Mitchell R.C., Presser S., Ruud P.A., Smith V.K., Moody W.R., Green M.C., Conaway M. (2002). The impact of «no opinion» response options on data quality: non-attitude reduction or an invitation to satisfice? // Public Opinion Quarterly. № 3. P. 371-403.
18. Luhmann N. (2000). Die Politik der Gesellschaft. Frankfurt a/M: Suhrkamp.
19. Olson E. (2007). What are we? A study in personal ontology. Oxford: Oxford University Press.
Review
For citations:
Babich N.S. Possible Ontologies of Public Opinion. Communicology. 2019;7(3):26-36. (In Russ.) https://doi.org/10.21453/2311-3065-2019-7-3-26-36