Preview

Communicology

Advanced search

Positioning of Communication Agencies

https://doi.org/10.21453/2311-3065-2018-7-3-148-164

Abstract

The paper represents the analysis of the communication policies of companies in the communication services market segment. The authors have analyzed about 200 (two hundred) agencies providing services in the field of advertising and public relations. This allowed us to identify the agencies that pursue the same communication policy (1), common features of market behavior (2), and to describe the major maps of positioning (3). During the study, the research team mainly relied on the public activities of agencies, the services they provide, advertising products, type of customers, geography, ongoing projects, according to which positioning, and development strategy were described. This work continues the series of publications that were published from 2015 to 2018 and is part of the description of the global market for advertising agencies.

About the Authors

N. V. Grishanin
North-West Institute of Management of the Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
Russian Federation


T. A. Avtonomova
“Proname” branding agency
Russian Federation


D. A. Novikova
“Proname” branding agency
Russian Federation


References

1. Волгина Н.Н. (2017). Как выбрать рекламное агентство? 8 критериев, определяющих профессионалов [эл. ресурс]: https://mediasp.ru/kak-vybrat-reklamnoe-agentstvo (дата обращения: 12.09.2019).

2. Гришанин Н.В., Анисенко С.И. (2018). Стратегия рекламной кампании в отечественных и иностранных агентствах // Ученые записки Санкт-Петербургского имени В.Б. Бобкова филиала Российской таможенной академии. № 1 (65) С. 47-49.

3. Гришанин Н.В., Введенская М.В., Тулубьев В.Б. (2018). Корпоративная коммуникация в формировании имиджа рекламного агентства: компоненты и инструменты // Коммуникология. Том 6. №4. С. 45-58. DOI 10.21453/2311- 3065-2018-6-4-45-58.

4. Гришанин Н.В., Жигалова Н.Г. (2016). Позиционирование рекламного агентства в Cанкт-Петербурге: показатели, участники рынка, тенденции // Стратегические коммуникации в бизнесе и политике. Т. 2. №2. С. 63-70.

5. Дубицкий Л.Г. (2006). Бренды будущего // Компетентность. М.: Академия стандартизации, метрологии и сертификации. Москва. С. 40-45.

6. Калинина А.Ю., Чубарь Д.А. (2015). Анализ рекламных технологий (на примере сети ре-кламных агентств bbdo) // Информационно-вычислительные технологии и их приложения сборник ХIХ Международной научно-практической конференции. Под общей редакцией А.Н. Кошева. Пенза: Пензенский государственный аграрный университет. С. 22-26.

7. Катернюк А.В. (2019). Применение рейтинговых оценок в рекламной отрасли // Вестник Томского государственного университета. Экономика. № 45. С. 267-281.

8. Катернюк А.В., Салов А.Н. (2019). Применение базовых методик оценки конкуренции в исследовании рекламного рынка России // Вестник забайкальского государственного университета. Т.25. №3. С. 96-106.

9. Марков А.П. (2005). Проектирование маркетинговых коммуникаций. Уч. пособие. М.: Принт.

10. Попова Е.А., Калинина А.Ю., Чубарь Д.А. (2015). Особенности рекламных технологий в международном маркетинге // В сборнике: Опыт и проблемы маркетинговой деятельности в российском предпринимательстве и бизнесе сборник статей XV Всероссийской научно-практической конференции. Под редакцией Л.Н. Семерковой. С. 42-46.

11. Шарков Ф.И. (2009). Коммуникология. Энциклопедический словарь-справочник. М.: Даш-ков и Ко.

12. Шарков Ф.И. (2014). Управление политическими коммуникациями путем сегментации политического рынка и позиционирования политических субъектов // Коммуникология. Том 5. № 3. С. 125.

13. Шарков Ф.И., Седов О.А. (2017). Продвижение бренда посредством новых информационно-коммуникационных технологий (на примере российских авиакомпаний) // Коммуникология. Том 5. № 6. С. 86-101. DOI 10.21453/2311-3065- 2017-5-6-86-101.

14. Kerr G., Schultz D.E., Mulhern F.J., Kitchen P.J., Beede P. (2015). Does traditional advertising theory apply to the digital world? A replication analysis questions the relevance of the elaboration likelihood model // Journal of Advertising Research. No. 55. P. 390-400


Review

For citations:


Grishanin N.V., Avtonomova T.A., Novikova D.A. Positioning of Communication Agencies. Communicology. 2019;7(3):148-164. (In Russ.) https://doi.org/10.21453/2311-3065-2018-7-3-148-164

Views: 261


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-3065 (Print)
ISSN 2311-3332 (Online)